Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

zaterdag 18 januari 2014

Grace wordt een blijvertje

Grace is één van de weinige konijntjes uit 2013 dat nog steeds geen thuis heeft gevonden.  Ze is in de opvang binnengebracht op 25 juli 2013, samen met twee kleintjes Huppel en Hopsie.  We hebben de kleintjes al vrij snel van haar moeten scheiden, omdat ze agressief gedrag vertoonde.
Grace bleef een moeilijk geval, en we besloten om haar bij Vicky in Oostkamp in therapie te laten gaan, omdat ze een erge vorm van hoknijd bleek te hebben.  Maar zelfs maandenlang geduld kon het gedrag van Grace niet veranderen.  Ze was het gelukkigst als ze kon rondlopen in de garage of in de tuin, zonder konijntjes om haar heen.  Grace bleek evenwel grommen en soms aanvallen als je eten in haar hok zette.
Op verkenning

Omdat het niet houdbaar was om haar constant binnen te houden in het kleine hok, mocht ze in het najaar naar het grote hok die we gekregen hadden voor de opvang gaan samenwonen met opvanger Nepal.  Maar die is afgelopen weekend verhuisd, dus ze zat alleen.  Omdat we dat ook wel een beetje zielig vonden voor haar, gingen we proberen om haar te introduceren in de groep van Vicky, want een eerdere poging om haar te koppelen aan Flokje was niet gelukt helaas.
Voorzichtig wat dichter bij de anderen en zien wat er te knabbelen valt...

Toen ik Grace uit haar hok haalde, schreeuwde en gromde ze, amai, wat kan een konijn veel geluid maken. Grace heeft echt twee gezichten: soms kan ze zo lief zijn, en kan je haar in je armen leggen en knuffelen zonder problemen.  Maar op andere momenten is het een echte bitch.

Waar ben ik nu beland???

Maar eenmaal ze in de ren van de andere terecht kwam, bleek ze gewoon een heel bang konijntje te zijn. De anderen toonden niet zoveel interesse, behalve Vlekje, maar Grace probeerde haar steeds te ontwijken.  Ik bleef nog een tijdje in de ren, ondertussen veegde ik de vele keutels weg. Vlekje mocht uiteindelijk op haar rijden, zonder dat Grace ook maar een kik gaf.  Ik probeerde regelmatig te gaan kijken hoe het allemaal verliep, maar dat ging wel redelijk.  's Avonds besloot ik wel een constructie te maken waar ze in kon slapen voor het geval ze niet bij de andere mocht, maar vanmorgen leek alles al een stuk beter.  Grace is nog een beetje schrikachtig van mijn grote Franse dames, maar ik was ook blij dat Snuffel haar niets deed, want dat dwergje is wel de tiran van de bende...  Toen ik eten kwam brengen, duurde het wel even voor Grace durfde te naderen, maar nadien zaten ze met z'n allen gezellig te knabbelen.
Is er nog wat over voor mij?

Ik ben blij dat het gelukt is, want op die manier kan Grace in de opvang blijven wonen als blijvertje, aangezien er door haar moeilijk karakter waarschijnlijk geen andere plaats voor haar gevonden gaat worden.
We zijn ondertussen weer een paar dagen verder, en alles gaat perfect!  Vandaag heb ik Holly en Vlekje betrapt toen ze haar lekjes aan het geven waren, dus ik ben blij dat deze meid ook niet meer eenzaam en boos hoeft te zijn!
Ik ben wel gelukkig hoor nu!

We zijn nog op zoek naar een meter of peter voor Grace. Met dat geld steun je uiteraard niet alleen Grace, maar alle opvangkonijntjes bij Het Vrolijke Konijnenhol.

Filou op de uitkijk

The Bodyguard (zorgt ervoor dat de muisjes niet met al het konijneneten gaan lopen LOL)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.