Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

maandag 3 februari 2014

TER ADOPTIE: Snuffel

Met pijn in het hart heb ik besloten om mijn dwergje Snuffel af te staan voor adoptie... Ik doe het niet graag, want ik ben altijd van het principe geweest dat je een konijn (of gelijk welk ander dier) in huis neemt tot de dood, maar in dit geval moet ik ook denken aan mijn andere konijnen.
Een paar weken terug zag ik op de rug van Mevrouw Praline een grote wonde.  Gelukkig zonder al te veel erg, dat kan wel een keer gebeuren onder konijnen zeker dacht ik?
Maar toen ik dit weekend ook de andere Franse dames Vlekje en Holly onder handen nam voor hun vachtverzorging, zag ik dat ook zij allebei kleinere wonden hadden op rug en oren...
Na lang overwegen en ook de observatie van het gedrag van de konijnen, is de schuld gevallen op Snuffel. Het dwergje is een stuk vinniger dan de andere grotere konijnen, maar kan dus ook soms wel agressief uit de hoek komen of jaagt ze de anderen weg van het eten.  Jaja, raar maar waar, daar is deze kleine dame verantwoordelijk voor.
Daarom denk ik dat ze beter ergens terecht komt bij een rustig mannetje, waar ze ook voldoende plaats heeft om te wonen.  Ik vermoed dat ze dan een stuk rustiger gaat worden, want nu moet ze haar steeds bewijzen tegen de grote dames...
Het was niet mijn bedoeling om kleine konijntjes te houden, maar toen ik reageerde op een advertentie om haar op te vangen, zag ze er op de foto een stuk groter uit, en eenmaal ik haar ging oppikken, kon ik moeilijk tegen de mensen zeggen dat ik ze niet mee ging nemen.

Snuffel is dus een vrouwelijk dwergkonijn, geboren op 14 oktober 2008, en woont sinds 4 juni 2012 bij mij. Ik heb haar toen geadopteerd omdat de kinderen er niet meer naar keken.  Zelfs voor we de opvang hadden, was ik al bezig met het bekijken van advertenties om konijntjes te redden!
Heb je interesse om haar te adopteren? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.