Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

dinsdag 4 maart 2014

TER ADOPTIE: Wodan en Xaldo

Ik ben nogal een "fan" van de zoekertjessites, want ik kijk telkens naar de konijntjes die aangeboden worden.  Maar toen ik de volgende foto's zag, was ik meteen gealarmeerd en heb ik de mensen gecontacteerd om deze konijnen op te vangen.  En we kregen ook via 2 konijnenvrienden de melding dat de konijntjes er toch niet al te deftig bijzaten, in veel te kleine hokken, dus besloten we om in actie te schieten.

Ik zat de ganse zondag om de zoveel minuten mijn mails te checken, omdat ik dus op antwoord wachtte. Helaas liep de communicatie in het begin niet zo vlot, maar gelukkig hebben ze uiteindelijk het hangoorvrouwtje en een onbekend konijn voor ons gereserveerd.  Maandag hebben we dan de konijntjes opgepikt in Geraardsbergen, maar ze zaten oorspronkelijk in Halle.
Het was in feite een heel schrijnend verhaal, maar de dame waar ik ze opgepikt heb, was blij dat ze nu eindelijk goed terecht gaan komen. De twee konijnen woonden bij haar schoonpa, maar hij keek niet al te veel om naar de dieren, en moesten ook vaak in hun eigen vuiligheid zitten.  Het heeft haar enige tijd en moeite gekost om hem uiteindelijk te overtuigen zijn konijnen af te staan en op de zoekertjessites te zetten. Maar gelukkig zitten ze dus nu in onze opvang, en gaan ze een mooie toekomst tegemoet.
In hun hokken...
De hokken gaan recupereerd worden als toiletbakken.  De bovenkant van het rode hok zal dienen als "serre"...

Er was gezegd van de hangoor dat het een vrouwtje was, maar bij nader inzien dus een mannetje... Hij zou dus een jaar of 3 zijn.
En je kon er dus ook niet echt naast kijken... Ik was een beetje gealarmeerd omdat het gelijk nogal groot was in vergelijking met de andere rammetjes, dus toch maar even een bezoekje aan de dierenarts.  Maar daar was het verdict gewoon hilarisch:"Hij is nogal groot geschapen!" Tja, dat weten we dan ook weer!!! Hoog tijd dus om hem te castreren, hij is donderdag aan de beurt!

En hij geniet echt wel van de aandacht en de knuffeltjes, en ik denk dat hij mij ook een leuk konijn vind... Hij is een beetje verliefd op me denk ik, want hij is zoooooo lief!

De voorpootjes met véél te lange nagels...

Een nagel van zeker een 4-tal centimeter...
De "duimnagel" was zo lang dat hij terug bijna in zijn vel groeide...

De collectie nagels die ik bij Wodan heb afgeknipt.

Het tweede konijntje was ook een mannetje, en we hebben hem Xaldo gedoopt.  Net als Wodan had hij dus ontzettend lange nagels, en ook last van mijt.  Hij zou een 4-tal jaar zijn.  Je ziet aan zijn haren dat er iets niet in orde is.
Gedraaide nagel aan de achterpoot van Xaldo

De voorpootjes van Xaldo, met ook véél te lange nagels dus...

Grote plukken haar kwamen los, met de witte schilfertjes, dus maar meteen behandeld met Stronghold

Na een kambeurt met de Furminator zijn heel wat plukken losgekomen

Het is ook een lieverdje, en heeft niets liever dan de aaitjes op zijn neusje! Hij staat op de planning voor volgende week dinsdag om gecastreerd te worden.

Beide heren zijn uiteraard ter adoptie! Aarzel niet om ons te contacteren als je interesse hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.