Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

donderdag 24 juli 2014

GOED TERECHT: de bende van Vicky

Tja, de meeste mensen verklaren me zot als ik zeg dat ik 9 konijnen heb van mezelf, om dan maar nog te zwijgen van de logeetjes en opvangkonijnen op dit ogenblik... Ach ja, ik laat ze maar zeggen, want ik weet hoe belangrijk mijn dieren voor me zijn, en ik doe er alles voor om hen een zo fijn mogelijk leven te geven!

De meest verwende luxekonijnen zijn ongetwijfeld Flokje en Kandra... Die hebben de ganse tuin tot hun beschikking, en komen 's avonds meestal spontaan binnen!  En ik heb de indruk dat het ook steeds beter en beter klikt, want ze doen vaker dingen samen.  Maar meestal heeft Kandra het door als ik met mijn camera er aan kom, en gaat ze vlug zitten of huppelt ze weg...
Flokje is aan het relaxen, Kandra besluit om een hapje te eten

Kiekeboe, mijn lieve prachtige meid!

Flokje heeft altijd last van een bad hair day...

En de buitenbende is ook altijd dikke pret om te observeren! Mirabelle is ondertussen al meer dan een maand hier gearriveerd, en ze was meteen aanvaard in de groep!  Je ziet wel dat het nog een jong konijn is, veel speelser en actiever dat grote zussen Holly en Vlekje.  Maar ze is dikke vriendjes met iedereen, ik heb haar al bij iedereen languit zien liggen, en ze geniet met volle teugen van haar wereld!
Haar favoriete plaatsje: op het afdakje boven de eetplaats!  Ik heb de constructie wat aangepast, want ze gooide de bovenkant er constant af.  Nu is het de bovenkant van de houten bak die hier dienst doet als schuilhok, met nog een plastic onderkant van een oud hok binnenin, en nog een plastic plaat bovenop, zodat ze comfortabel kan liggen.
En kleine meisjes worden groot...

Deze foto was toen ze hier vorige maand pas was... Wat een verschil al weer!

Helemaal uitgeteld, mijn lieve meid!
Zo grappig ook dat ze haar babyhaar aan het verliezen is, en een echte dame wordt!

En Vlekje... Ja, da's een grote zware Vlek, gelukkig hoef ik ze niet alle dagen op te nemen!

Are you talking to me???

Nomnomnom, die druivenblaadjes zijn toch echt wel megalekker!!!

En ook Holly is aan het smullen!

Sorry, Spookje wou niet echt poseren voor de foto...

Terwijl Grace dan weer heel nieuwsgierig is...

Ligt mijn haar goed, mammie, voor de foto?

En die Franse hangoordames, dat zijn toch speciale gevallen hoor!  Zelfs met die hoge temperaturen zijn ze niet van elkaar weg te slaan.... Maar dat levert wel altijd leuke foto's op!
Met z'n drieën op een rijtje in de smalle doorgang...

Mirabelle had het concept van de bevroren flessen rap door!  
Soms ligt ze er zelfs zo met haar pootje op...

En Vlekje die ligt het liefst op een ander konijn... Holly laat dat meestal wel toe, maar Mirabelle probeert er dan altijd van onderuit te muizen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.