Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

zondag 9 november 2014

Herbert en Camille

Vorige week hebben we twee "eenzame" konijntjes uit de opvang aan elkaar gekoppeld, namelijk Herbert en Camille.  We hebben gemerkt dat we voorlopig meer aanvragen krijgen voor buitenkonijnen, dus vermoed ik dat Herbert hier nog even blijft wonen dan...
Camille zal ook nog niet snel verhuizen, gezien haar medische toestand... Ik denk niet dat ik haar al voorgesteld had aan jullie, dus bij deze... Camille is een lief klein NHD'tje met witte oortjes.

Ze werd met veel pijn in het hart afgestaan, maar ik had hier al snel gezien dat er iets niet pluis was. In het hok merkte ik dat ze haar achterkant vreemd bewoog, en toen ik haar in de woonkamer liet rondlopen, hoorde ik geslof, en zag ik det het niet klopte.
Ik mailde even de vorige eigenaar om te horen of ze daar ook het probleem had.  Dat was zo, maar de dierenarts had hen verzekerd dat er niets was.  Mijn vermoeden is dus dat het ofwel E.Cuniculi is, waardoor ze wat verlamd lijkt, ofwel is het een rugtrauma.
Ik vroeg of ze eens gevallen was, en na een paar mailtjes bleek dus dat dit wel eens kon voorkomen bij de kweker.  Het was dus niet de eerste keer dat het blijkbaar gebeurde, dus het zou wel eens het rugletsel kunnen zijn...
Dus naar de dierenarts met haar, en die kwam tot dezelfde conclusie als ik... Daarom gaan we haar een maand lang behandelen met Panacur, om te zien of het zo verbetert.  Zo ja, is het dus E.Cuniculi.  Ze eet altijd flink haar stukje boterham op met de druppeltjes.
Sowieso is er niets aan haar pootjes zelf te voelen, en als het dus geen E.C. is, dan is het een rugletsel en gaan we moeten zien hoe ze daarmee omgaat.

Maar dus deze week heb ik dus Herbert en Camille samengezet in de puppyren in de keuken, nu Holly uit haar quarantaine mocht en weer bij de andere buitenkonijnen zit.
En als bij wonder viel alles vrij snel in de plooi, en was Herbert gelukkig niet te hevig.  Camille liep wel eerst een paar keer weg, maar legde zich dan toch (letterlijk en figuurlijk) bij de situatie neer!

Herbert op verkenning

Are you talking to me???

Ik kom eraan hoor!

Elkaar eens goed besnuffelen!

Kan ik hier uit???

Lieve Camille... aan haar houding hier kan je zien dat het niet 100% juist zit

Wat een lief snoetje! En zo vraagt ze regelmatig om aaitjes op haar neusje

Even poepie ruiken!

Herbert is ook zo schattig op zijn twee pootjes!

Herbert is al zoentjes aan het geven aan Camille!

Ziezo, alles in kannen en kruiken!

Wat een lief koppeltje hangoren!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.