Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

vrijdag 18 maart 2016

Naakte konijnen

Ruim 2 jaar geleden schreef ik ooit eens een blogpost over naakte konijnen: http://vrolijkekonijnenhol.blogspot.be/2014/01/een-naakt-konijn.html
Deze genetische afwijking is eerder een zeldzaamheid en er is helaas ook niet veel over te vinden op het internet. Dit is het enige qua betrouwbare informatie: http://www.petrabbitworld.com/hairless_rabbits.html
Toen ik op de zoekertjessites een tweetal naakte konijnen zag, wist ik dat ik moest optreden.  Bij een eerste advertentie had ik absoluut geen plaats en blijkbaar wou de fokker van slachtkonijnen er ook nog heel veel geld voor... Maar toen ze een paar dagen nadien gratis werden aangeboden, heb ik meteen mijn kans gegrepen om deze speciale dieren in huis te nemen en te verzorgen.

Ik ging ze ophalen in Roeselare, het hok kreeg ik ook mee... Het zouden twee dames zijn, maar al snel bleek het dus om een koppeltje te gaan...
Dit is Alf bij binnenkomst, hij heeft het meeste haar van de twee...
Babs heeft beduidend minder haar

Bij thuiskomst belden we meteen naar de dierenarts, om een afspraak te maken om Alf te castreren. Ondertussen bleken zijn hormonen helaas ook al goed te werken, met sproeien en rijden op Babs tot gevolg.  De leeftijd van de konijnen is niet gekend, en ik heb ze samen laten zitten, omdat, als Babs al zwanger zou zijn, het nu toch te laat zou zijn om ze te scheiden.
Ze stonden de eerste 2 dagen in de garage en de reactie van mijn man:"Welke lelijke mormels zitten er nu in de garage???" Ze zien er inderdaad niet uit en zijn verre van moeders mooiste, maar ze hebben daar natuurlijk zelf niet om gevraagd en ik wou ze zo goed als mogelijk verder verzorgen.  
Op donderdagochtend werd Alfje in de transportbox gestoken richting dierenarts, samen met nog een paar andere rammen om te castreren.
Omdat Babs nu alleen zat, richtte ik ondertussen een ander hok voor hen in, op kranten en zachte doeken en besloot ik om het operatiepakje aan te doen bij haar.  Aangezien haar vriendje weg was om warmte bij te zoeken, dacht ik dat ze het zo wat warmer zou hebben.
Maar toen ik 's namiddags na het werk thuiskwam, lag ze helaas dood in haar hokje... Was er inwendig toch ook wat mis?  Miste ze Alf te veel? Had ze het te koud?  Was ze geambeteerd door het pakje dat ze aan had? Geen idee, maar ze heeft volgens mij nooit echt lekker in haar vel gezeten, als je de foto hierboven bekijkt, nam ze ook altijd een vreemde houding aan...
Alfje doet het ondertussen uitstekend en is verhuisd naar de keuken, waar hij op sommige momenten van de dag kan genieten van het zonnetje, wat hij dan ook met volle teugen doet.  Er ligt ook een handdoek op het hok, zodat hij ook in de schaduw kan liggen als hij dat wil.
Hij eet goed, is vrij actief en geniet van het leven.  We zijn er nog niet helemaal uit of hij ter adoptie komt of toch als blijvertje geregistreerd zal worden... Normaal gezien kan hij binnenkort bij Roos terecht voor de verdere verzorging en opvolging!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.