Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

zondag 29 januari 2017

Opnieuw een gedumpt konijn...

Op zondag 22 januari ging ik naar een plaats waar een tam konijntje werd gesignaleerd.  Vorig jaar hebben we op identiek dezelfde plaats ook Spetter gevangen...
Foto van de melder, konijntje was onbereikbaar op dat moment

Ik had geluk, want het konijntje zat op een open plaats in het gras. Ik parkeerde aan de overkant en liep met mijn vangkooi en eten voorzichtig naar het grasveldje.  Ik sneed wat wortelstukjes die ik gooide, en het diertje reageerde meteen.  Dan probeerde ik de kooi zo dicht mogelijk bij haar te plaatsen. Ze kwam dichter, maar huppelde plots weg.  De kooi zette ik weer iets dichter, maakte een spoor van wortelstukjes en korreltjes, en ging in de auto zitten. Na een paar minuutjes kwam het diertje toch op het eten af, en ik besloot om er even een filmpje van te maken!

De goede werking van onze vangkooi, waar we al héél véél konijntjes mee gevangen hebben

De kleine meisje in de vangkooi

We installeerden ze binnen in de niet-verwarmde garage (5 graden), zodat ze beetje kon bekomen van haar avontuur in de koude... Ze at nog niet zo veel, tenzij ik haar wat groentjes gaf.  Jammer dat ze niet kunnen zeggen wat ze allemaal hebben meegemaakt.
Een mooie kleine dame

Op maandag na het werk, kwam ik in de donkere garage en zag zwart in haar toiletbakje.  Mijn eerste idee was blindedarmkeutels of diarre, tot ik het licht aan stak... Quetsy was blijkbaar bevallen van 6 kleintjes!!! Ze had niets gemaakt van nest, en ze ook niet in het warme mandje gelegd... Met als resultaat dat ze allemaal overleden waren.  Uiteraard natuurlijk jammer, maar langs de andere kant wil het wel zeggen dat ze sneller ter adoptie kan komen. En we hebben ook een vermoeden dat het om halfwildjes ging, want in de buurt van de dumpplaats liepen ook wilde konijnen rond.
Ze had alles mooi afgelikt en opgeruimd, maar helaas geen haar of stro...
De kleintjes lagen gewoon in het rond...

En omdat ze dus nu niet voor kleintjes moet zorgen, kan ze sneller op zoek naar een huisje, en dat heeft ze ondertussen gevonden bij onze medewerkster Wendy, die zot is van dit type konijntjes qua vacht. We hopen dat ze daar mag genieten van een mooi en lang leventje waar ze wel gewenst is en waar ze wel verzorgd wordt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.