Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!

Het Vrolijke Konijnenhol VZW vangt sinds 2024 maar beperkt konijnen op!
We hebben besloten alsnog niet helemaal te sluiten, maar enkel nog gedumpte dieren of dieren in nood op te vangen. We nemen niet meer aan van particulieren. Uiteraard kunnen er nog steeds konijnen bij ons geadopteerd worden!!!

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

woensdag 7 juni 2017

Dumpertje Xia

Xia kwam op zondag 28 mei in de opvang.  Mensen hadden haar in Berendrecht gevonden, maar omdat het ook niet klikte met hun konijntje, werd het naar onze opvang gebracht.  Ze was al bij de dierenarts geweest voor de behandeling van vlooien...
Haar pasfoto bij binnenkomst

Ik vond dat haar gedrag niet helemaal klopte, ze lag ook voortdurend neer, zelfs om te eten of te drinken had ze precies niet veel kracht in haar pootjes... 's Avonds merkte ik ook dat ze even wat rondliep met hooi in haar bekje, en op maandagmorgen lag er hier en daar een klein plukje haar...
's Avonds lag er een dood jong en vruchtzakje in het hokje.  's Morgens opnieuw en ik besloot om haar 's middags toch in de keuken in een hok te zetten, zodat ik haar beter in het oog kon houden.
Tegen de middag lag er weer een dood jong, en toen ik haar goed bekeek, zag ik dat er iets aan haar poep bengelde: opnieuw een jong... Ik heb dan maar geholpen om het eruit te halen, maar het was precies al half aan het vergaan, want het brak in 2 stukken :(
Xia net na de bevalling waar ik mee geholpen heb

Ik heb dan maar gebeld naar de dierenarts met de vraag of ik mocht gaan, omdat ik vreesde dat er nog wel een keer jongen zouden kunnen inzitten.  Uit de röntgenfoto bleek dat er inderdaad nog 2 jongen aanwezig waren.  Xia moest daar blijven, en kreeg medicatie om de jongen op natuurlijke wijze te laten komen.  Keizersnede was niet echt een optie, gezien haar algemeen zwakke toestand.

De X-rays van Xia, duidelijk dat er 2 jongen zichtbaar zijn...


Het duurde ook weer een tijd voor het voorlaatste en laatste jong eindelijk op natuurlijke wijze eruit gekomen waren, maar daarna zagen we een heel andere Xia.  Ze was terug vrolijk, had heel veel eetlust en doet alsof er absoluut niets gebeurd is... Nu maar hopen dat ze goed kan aansterken, ze krijgt hiervoor ook droge havermout en erwtenvlokken extra bij haar voer.

Wie ons wil steunen om een bijdrage te doen in de medische kosten, alle beetjes zijn welkom!
via Paypal
of overschrijven op onze rekening 
BE89 9730 8729 5485
(IBAN ARSPBE22)

HIERONDER EXTRA FOTO's : NIET VOOR GEVOELIGE KIJKERS!!!













Zo vond ik haar eerste jong

Dood jong en vruchtzakje

Toen ik haar staart ophof, zag ik dit... Duidelijk dus een vruchtzakje onderweg


Even op haar rug gelegd tegen mij aan, om haar zo te assisteren met de bevalling


Dood jong die helaas kapot getrokken werd

Jongen bleken ook vrij misvormd te zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.