Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

Het Vrolijke Konijnenhol VZW sluit eind 2023 de deuren

First dates voor konijnen

First dates voor konijnen
Gelieve ook de FAQ na te lezen voor het maken van een koppelafspraak!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!

Gelieve onze FAQ door te nemen!!!
Om mij te ontlasten qua mails versturen, heb ik de FAQ even opgelijst. Op die manier hoop ik meer tijd over te hebben om iedereen echt te woord te kunnen staan met overige vragen dan deze.

MET VEEL DANK AAN ONZE HOOFDSPONSERS!!!

Volg ons op FACEBOOK

Volg ons op FACEBOOK
Wegens tijdsgebrek wordt er niet zo veel meer gepost op onze blog. Wel kun je hier uiteraard alle informatie terugvinden, zoals de adoptievoorwaarden. Voor het laatste nieuws verwijzen we dus graag door naar onze Facebookpagina.

dinsdag 20 juni 2017

Hoera, een baby!

Mama Nuzzle is 3 weken bij ons, en is dinsdag op woensdag vorige week bevallen van 7 kleintjes.  Helaas had ze ze allemaal doodgebeten, op ééntje na.  Een omgekeerd toiletbakje was zijn/haar redding.  En uiteraard kunnen we zo'n klein pasgeboren hummeltje niet aan zijn lot overlaten, dus hebben wij ons maar over dat "weesje" ontfermd. Nu, langs de andere kant kunnen we het mama ook niet kwalijk nemen, want ze had vermoedelijk 3 nestjes gehad in 3 maand tijd... De kat van de buren kwam regelmatig af met een jong konijn, tot zij dus gingen uitzoeken van waar die diertjes kwamen.  De eigenaar besliste dan maar om de Franse hangoorram te houden, mama en kids moesten weg, alsook een NHD.  Zij was hoogzwanger maar hebben we laten steriliseren, omdat ze de bevalling toch niet zou overleven omdat de jongen te groot voor haar waren.
Uiteindelijk heb ik op woensdagmiddag toch geprobeerd om het kleintje aan te leggen bij de mama, maar Grey was héél onrustig. Dan maar bijvoederen met het spuitje.

Mama liet het op zich toe, zolang ik haar aaide.  Toen ik stopte, probeerde ze toch agressief te doen naar het kleintje...

Foto's van ons pasgeboren pleegnijntje, met moeite een paar uur oud...

Op donderdag had ik mama even bij me genomen om te checken of ze wel degelijk melk gaf.  Maar helaas bleek dat niet het geval, en ze vond het ook verre van tof dat ik haar moest onderzoeken, met de benodigde krassen op mijn arm en zelfs een bijtwonde op de koop toe...

De bijtwonde van donderdag op mijn bovenarm staat op maandag nog altijd serieus blauw...

Grey in zijn "nestje" op donderdag

Kleine Grey krijgt nu op regelmatige tijdstippen melk via een spuitje.  Als ik thuis ben, is dat ongeveer om de 1 à 2 uur, als ik moet gaan werken, moet hij even 4 uur wachten, want ik kan hem onmogelijk meenemen naar het werk... En ook als we in het weekend wegmoeten, kan de kleine baby gewoon met ons mee in het mandje!  En 's nachts sta ik niet speciaal op, maa rik kom toch wel 1 of 2 x wakker, dus dan proberen we ook altijd nog wat melk te geven.
Hieronder een paar schattige foto's van de voedersessie op zaterdag.






 En zo hebben we dus weer onze handen vol natuurlijk... Nu maar hopen dat de kleine ukkepuk het haalt.  Mijn "record" zijn kleintjes van 7 dagen oud die zonder mama gevallen zijn, maar met een pasgeboren jong had ik helemaal nog geen ervaring.  Vermoedelijk zal het ook niet de noodzakelijke biestmelk binnen gekregen hebben, maar we doen uiteraard ons best.  Hij eet met momenten goed, soms wat minder.  Plassen en keutelen gaat ook goed, en voorlopig ziet alles er wel licht positief uit, maar met jonge konijnen is het nog altijd afwachten hoe het verder evolueert...  Ondertussen is Grey bijna 7 dagen oud...

Wie ons wil steunen om een bijdrage te doen in de kosten, alle beetjes zijn welkom!
via Paypal
of overschrijven op onze rekening 
BE89 9730 8729 5485
(IBAN ARSPBE22)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Inschrijven nieuwsbrief

Vul uw gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief te ontvangen:
E-mail adres:
Naam:
Voornaam:
Inschrijven Uitschrijven
 

Wat konijntjes graag willen...

Wat konijntjes graag willen...

Gelieve op tijd te komen!!!

Gelieve op tijd te komen!!!
We merken dat nogal wat mensen te laat komen op de gemaakte afspraak. Gelieve op tijd te komen, omdat we vaak verschillende afspraken na elkaar hebben gepland tijdens het weekend, of 's avonds voor het avondeten. We hebben ook nog een gezin en job buiten de opvang, dus zouden we het op prijs stellen als de afspraken op tijd kunnen doorgaan. Mocht je er niet op tijd kunnen geraken, gelieve ons dan een mailtje of Facebookberichtje te sturen.